שילוב חברתי של תלמידים עם מוגבלויות הוא יעד בית ספרי וכיתתי חשוב מאד, אבל גם מאתגר. לעתים התלמידים המשולבים מתקשים להבין מצבים חברתיים ומעיקים על חבריהם, לעתים זו סטיגמה שמודבקת להם ומקשה על אחרים לקבל אותם, לעתים אלה יחסים תחרותיים שהתלמידים החלשים מהווים מטרה לחיצים של רוע. נחוצה השקעה והצעד הראשון כרוך באיסוף מתמשך של מידע. על המחנכת ויועצת בית הספר לגלות ערנות מתמדת, להקשיב לתלמידים ומפעם לפעם גם ליזום מהלכים של מיפוי היחסים.
מיפוי חברתי. את היחסים החברתיים ניתן למדוד בכמה שיטות (א) את מידת הפופולריות או הדחיה אפשר למפות באמצעות סוציוגרמה. לדוגמה, לבקש מהתלמידים לכתוב על דף (שבראשו הם כתבו את שמם) מיהם שני הילדים אתם היו רוצים ללמוד או לשחק. אפשר גם לשאול על דרך השלילה: "עם מי מהילדים בכיתה לא היית רוצה ללמד?". המעמד החברתי נקבע על פי מספר הבחירות החיוביות או השליליות; (ב) מידת התמיכה החברתית – מתן מידע, תמיכה רגשית ומעשית. התמיכה הזו היא קו ההגנה הראשון והחשוב ביותר מפני לחצים ופגיעות. המעטפת הזו שומרת על הילדים המשולבים ועוזרת לבנות תחושת מוגנות וחוסן נפשי. (ג) פגיעות ובריונות ביחסים של התלמידים.