ספרים

הספר ניהול כיתה

"ניהול כיתה"

עורכים: אליעזר יריב ודבורה גורב

סטודנטים להוראה וגם מורים חדשים מבקשים הדרכה כיצד לפתוח שיעור, איך לקיים שיח כיתתי שיש בו מעורבות אבל לא צעקנות, מתי לסיים את שלב ההקניה ולעבור לשלב התרגול ומתי להרים את הקול כדי לאותת לילדים שהפטפוט בכיתה הפך בלתי נסבל.

הספר 'ניהול כיתה', ראשון מסוגו בישראל, מנתח תהליכים ומצבים בכיתה ומציע שפע של תיאוריות, ממצאים וכלים יעילים לניווט השיעור. הספר דן באתגרים שכל מורה פוגש בכיתה:

  • יחסי מורים עם תלמידים והורים
  • הכיתה כיחידה חברתית
  • תכנון שיעור וקבלת החלטות
  • הקניית כללים ואכיפתם
  • תחילת שנת הלימודים והיום הראשון
  • טיפול בהפרעות
  • הובלת טיולים וסיורים
  • ניהול כיתה מתוקשבת
  • שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים

 

הספר מיועד לסטודנטים לחינוך והוראה, מורים, מדריכים פדגוגיים ומרצים באוניברסיטאות ובמכללות להוראה. לספר מצורף שער רביעי מקוון שמציע שיטות וחומרים להוראת ניהול כיתה בהשתלמויות ובתכניות להכשרת מורים.

הספר "שיחת משמעת"

"שיחת משמעת"

עורך: אליעזר יריב 

הספר מציג דגם של שיחה שנועדה לפתור התנהגות בעייתית של תלמיד. לשיחה שלושה שלבים שנועדו להפיג את המתח בו הם שרויים, להבין את הנסיבות ומניעי התלמיד ובסוף לפתור את הבעיה.  הספר מציע כלים ועונה על שאלות רבות שמעסיקות מורים:

  • כיצד להתמודד עם חוסר שיתוף פעולה של התלמיד?
  • כיצד להתמודד עם שקרים?
  • כיצד לעודד את התלמיד לקבל אחריות על מעשיו?
  • כיצד למנוע הישנות אירועים? …..

ועוד…..

הספר "שקט בכיתה, בבקשה!"

"שקט בכיתה , בבקשה!"

עורך: פרופ' אליעזר יריב

 

  • מה עושים כשתלמיד מסרב לצאת מהכיתה?
  • מדוע בבתי הספר שלנו בעיות משמעת כה רבות?
  • אילו שיטות הוראה מסייעות לצמצם הפרעות בשיעורים?

 

שקט בכיתה, בבקשה! – מנתח סיטואציות בהן מתרחשות הפרעות, מסייע להבין את המבנה החברתי של הכיתה, עוזר להכיר את אישיותם של התלמידים והמורים, את מערכת היחסים ביניהם ועוד

הספר מיועד למורים, מנהלים, יועצות, פסיכולוגים חינוכיים, סטודנטים להוראה ולכל מי שמתעניין בחינוך.

הספר "יש לי עיניים בגב!"

"יש לי עיניים בגב!"

עורך: פרופ' אליעזר יריב 

ספר זה עוסק ברגעים הכי מתסכלים ואומללים בחייהם המקצועיים של מורים: כשתלמידים מתחצפים אליהם, מכים זה את זה, מפטפטים, מסתובבים בכיתה ומפריעים ללמד. בדקות האלה מורים מתמלאים ייאוש, כעס וחוסר אונים. ומצבי לחץ, כידוע, מקשים לשקול את המצב ולהגיב בקור רוח.

 

מה עושים אחרי שההפרעה כבר התרחשה? הספר מנתח סוגים שונים של בעיות ומציג דגם של דרכי התערבות, "סולם" ששלביו הראשונים כרוכים בהתערבות מיידית וסופו בהתערבויות מורכבות ומצמיחות. זוהי המשגה חדשה שנותנת למורים רפרטואר של אמצעים מוחשיים וסמליים להבנה ולהתערבות. בספר יש מאגר רחב של כלים שיעזרו לכם לטפל במצבים קונקרטיים. הספר מתעד את הסטטיסטיקות והסיפורים שמאחורי הבעיות בהן המורים נתקלים ואת שיטות ההתמודדות שעובדות.