סדנאות

מעטפת- מערך טפול תומך

מעטפ"ת- מערך טִפול תומך

תוכנית מעטפ"ת-מערך טפול תומך היא התערבות קצרת מועד ומבוססת מחקר. התוכנית מכשירה מורים כיצד לעזור לתלמידיהם שחווים מצוקה חברתית ורגשית. במסגרת התוכנית נערכת השתלמות קצרה בת 4 מפגשים בחדר המורים. לאחר מכן כל מורה מקבלת ליווי אישי מפסיכולוגית חינוכית מומחית. ביחד הן מפתחות תוכנית התערבות פרטנית וקבוצתית שהמורה עורכת עם אחד מתלמידיה במשך כמה שבועות.

למי זה מיועד ולמה זה כדאי?

תוכנית מעטפ"ת מבוססת על כלים שמקנים לתלמידים מיומנויות חברתיות רגשיות. התוכנית מיועדת לגני ילדים ובתי ספר יסודיים ותיכוניים בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד. במחקרינו נמצא שתלמידים שקיבלו עזרה חוו שיפור ברווחה הנפשית וצמצום משמעותי בבעיות התנהגות ומצוקה רגשיים.

במישור המערכתי: התוכנית "הופכת את הפירמידה" ומשנה את מערך בריאות הנפש בבתי הספר. התוכנית מסייעת להרבה יותר תלמידים שעד כה לא קיבלו סיוע למצוקותיהם. המורות והמורים שהשתתפו בתוכנית רכשו כלים ייחודיים שהעשירו את היכולות המקצועיות שלהם.

התוכנית נמצאת בגפ"ן ומספרה 7675
אישה מחזיקה מצלמה ומצלמת את הנוף

באים בטוב- סדנא קצרת מועד

התוכנית מיועדת לסייע למורים שחווים קשיים מקצועיים, עוזרת לצמצם שחיקה נפשית ומגבירה את המוטיבציה של המורים ללמד. למעשה לא קיימת כיום במערכת החינוך תוכנית שעוזרת למורים להתמודד עם קשיים ולשפר את תחושת המסוגלות העצמית שלהם.

השיטה:

התערבות פרטנית קצרת מועד ואפקטיבית שעורכת פסיכולוגית חינוכית עם מורות שזוהו כסובלות משחיקה נפשית. ההתערבות כוללת שלוש פגישות ומתבססת על פעילות של צילום. עיבוד התמונות מסייע לזהות דפוסי התנהגות שתרמו להצלחה ולכישלון של המורות. הגברת המודעות העצמית של המורות לאותם דפוסי עזרה לצמצם כשלים ולשפר את המוטיבציה ותחושת השליחות של המורות. הפעילות מעניקה פיתוח מקצועי שמותאם לאישיות ולצרכים של כל מורה. מותאם גם לצוותים חינוכיים, תוך ליווי פרטני של כל מורה שמשתתפת בתוכנית. התכנית מאושרת בגפ"ן ומספרה 7675
שני ילדים רבים

סדנא לטיפול בבעיות התנהגות ומשמעת

מגפת הקורונה החלישה את החוסן ואת הרגלי הלמידה והמשמעת של התלמידים והעצימה תופעות בעיתיות רבות:

  • זלזול והתחצפות למורים.
  • חרם ודחייה חברתית.
  • אלימות ברשת.
  • תוקפנות כלפי תלמידים אחרים.
  • לקויות למידה.


בסדנא המורים יציגו אירועים וביחד ננתח את הגורמים האישיים והחברתיים להתרחשויות הקשות האלה. לאחר שנאתר את הגורמים נלמד ונתרגל כלים אפקטיביים מבוססי מחקר להתמודדות עם אותן הפרעות. כלים לדוגמא: שיחת משמעת, טיפול בהתנהגות כופה, שיחת חתך ועוד...

התכנית מאושרת בגפ"ן ומספרה 7675