מנהלים, מתכוננים לשנת הלימודים הבאה? אל תזניחו את החצר האחורית של בית הספר.

לוח חודשי של ספטמבר 2023

עסוקים בהכנות לפתיחת השנה? כדאי שתשימו לב גם ל'חצר האחורית' של בית הספר. זה הזמן להחליט כיצד הצוות יטפל בתלמידים שאיש לא שם אליהם לב, שנכשלים או מפריעים; כיצד תעזרו למורים המדשדשים שמסתירים קשיים וכמהים ליד מכוונת; איך תשגיחו על אותם אזורים בבית הספר שמתרחשים בהם מעשים לא רצויים.

התלמידים השותקים והעצובים. אחד מכל חמישה תלמידים שעוברים בבוקר את שער בית הספר חווה קשיים חברתיים ורגשיים. רבים מהם גם מתקשים ללמוד. לרוב הם מסתירים את מצוקתם. נחוצות מחנכות רגישות שיודעות להקשיב ולעזור. צריך לתת למחנכות האלה מעטפת מקצועית כדי שהן עצמן יתנו מעטפת תומכת לתלמידים.

המורים המדשדשים. אחד מכל שבעה מורים (לפי מחקרים שערכתי) מתקשים בעבודתם. 'כיתה קשה', משבר משפחתי, בריאות לקויה, שחיקה נפשית הם  כמה מהגורמים לקשיים האלה. לרוב המורים האלה מסתירים את מצוקתם ונחוצה מנהלת רגישה שיודעת להקשיב ולתת להן מעטפת מקצועית כדי שהן עצמן יתנו מעטפת תומכת לתלמידיהן.

no man’s land. יש אזורים בבית הספר שנסתרים מן העין. איש לא לוקח עליהם אחריות ושם גם מתרחשים מעשים לא ראויים ולא רצויים. נחוצה גישה מערכתית של ליווי ומעקב, של איסוף מידע וטיפוח של תחושת אחריות אצל כולם.

נכון שקל ונוח להתעלם מהתלמידים והמורים והאזורים האלה, אבל הטיפול בהם יעזור לכם להשרות אווירה בטוחה ונעימה בבית הספר, לקדם את כולם. עכשיו הזמן להתכונן ולתכנן.  

אז אתם מנהלים בית ספר ורוצים להשרות אווירה בטוחה ונעימה, השאירו פרטים ונחזור אליכם>>

כתיבת תגובה

דואר אלקטרוני לא יוצג