הלחצים שמופעלים על גננות להכין את הילדים בגן חובה לבית הספר, נותנים את אותותיהם בדרכים שונות. במאמר שכותרתו: "האם גן הילדים הוא כיתה א' החדשה?" מדווחים חוקרים אמריקאים על שינויים דרמטיים בשיטות ובפעילויות שהגננות ערכו בגנים. התברר שבתוך 12 שנים (1998-2010) חלה ירידה בשיעור של 20 אחוזים במספר הפינות לפעילות אמנותית ומשחקית בגני הילדים. כך התמעטו שולחנות החול והמים ופינות תיאטרון וגם הפינות למדע וחקר. עוד התברר שבעבר ילדים בילו לפחות שעה בפעילויות חופשית שהם בחרו. כעת הזמן הזה הצטמצם ב 40 אחוזים והגננות הכפילו ושילשו את הזמן שהן מקדישות למפגשים קבוצתיים, עם דגש על פעילות לימודית של קריאה וכתיבה. למשל הגננות נותנות לילדים למלא דפי עבודה וגם נעזרות בלוח ללמד חשבון.
האם גם בגנים של הילדים שלכם חלים שינויים בשיטות הפעילות והלימוד?
האם לדעתכם הם משפיעים על התפתחות הילדים?
נשמח לשמוע מכם