משרד החינוך משקיע הרבה בסיוע לתלמידים עם צרכים מיוחדים. בנוסף לצוותי המורים עבדו בשנת 2021 עבדו כ 11,000 סייעות במסגרות רגילות שמשלבות תלמידים עם מוגבלויות. הסייעות מגישות עזרה פיזית לתלמיד (למשל, עוזרות לילד עם שיתוק מוחין לכתוב), תיווך פדגוגי שכולל מעקב אחר מילוי מטלות בכיתה, מתן סיוע והסבר לימודי וחזרה על הנאמר בכיתה, טיפול בבעיות התנהגות וגם מילוי משימות
קרא עודלפני כמה שנים עבדתי כפסיכולוג בבית ספר יסודי. זה היה מבנה גדול ומיושן ששכן בלב שכונה של משפחות מהמעמד הבינוני-נמוך. למדו בו יותר מ 700 תלמידים. בגלל התקנים הדלים של משרד החינוך התאפשר לי לבקר בו רק יום אחד בשבוע. ליועצת הפעלתנית היה חשוב לנצל כל דקה והיא מילאה את היומן שלי בעוד ועוד פגישות היוועצות.
קרא עודחוק חינוך חובה מסדיר את החובות והזכויות בין המדינה לאזרחיה הצעירים, במיוחד את ההתחייבות להעניק לכל ילד חינוך איכותי ובית ספר ראוי ללמוד בו. שם יהיו לו כיתה, (חצי) שולחן, כיסא ו...מורים שילמדו אותו. ניהול כוח אדם בהוראה נתון בידי הממשלה.
קרא עודמשחק הוא מאפיין מרכזי וחלק בלתי נפרד מתקופת הילדות. ילדים גילאי 3-6 נהנים לשחק בצעצועים, לבנות בנינים מקוביות, לרקום עלילות ולשחק דמויות שהם מכירים או ממציאים. במהלך משחק ילדים מתנסים בשיתוף פעולה; לומדים לפתור מחלוקות, זוכים בתשומת לב של אחרים, מצליחים לשכנע ילדים אחרים לשנות את דעתם וגם מתנסים במשחקי תפקידים מלאי דמיון.
קרא עודהוויכוח שהתעורר בין ממשלות פולין וישראל על נסיעת משלחות לביקור במחנות הריכוז הזכיר לי התנסות אישית שהייתה לי לפני עשר שנים. רחל, אשתי, נסעה ללמוד את התרבות הפולנית באוניברסיטה היאגלונית בקרקוב ואני התלוויתי אליה.
קרא עודהכישורים החברתיים והרגשיים של תינוקות ופעוטות מתפתחים מהר. קל להבחין כשההתפתחות הזו תקינה וקל לזהות ילדים עם כישורי הסתגלות ירודים.
קרא עודמריבות בין אחים וחברים הן תופעה שכיחה במשפחות וגני ילדים. אבל לעתים הפגיעות האלה מתחזות כ'תאונה', כשילד אחד 'שם רגל' או נתקל בשני 'במקרה'.
קרא עודהלחצים שמופעלים על גננות להכין את הילדים בגן חובה לבית הספר, נותנים את אותותיהם בדרכים שונות.
קרא עודבסוף חודש מאי עומד להתקיים בירושלים יריד בינלאומי ענק על חדשנות בחינוך. בשבועות האחרונים מדריך משרד החינוך את כל אלה
קרא עוד